Mina sidor


COOKIES

Scantrade.se använder cookies för att vi skall kunna erbjuda dig bästa service. Cookies används i huvudsak för trafikmätning.

 

FÖRSÄLJNINGSVILLKOR FÖRETAG

Du som har ett butik/företag och bedriver verksamhet inom sport & fritid har möjlighet att få ett företagskonto hos Scantrade Scandinavia AB. Kontakta oss via order@scantrade.se eller 031-335 0150 om du önskar möjligheten att betala mot faktura. Vi behöver följande information för att upprätta dig som fakturakund hos oss:

  • Organisationsnummer

  • Företagsnamn

  • Adress

  • Kontaktperson

  • Telefonnummer

  • E-mail

Efter att din ansökan ankommit till oss gör vi en kreditcheck och du blir kontaktad av en säljare från oss där ni tillsammans går igenom villkor och eventuellt samarbete.

 

FÖRSÄLJNINGSVILLKOR PRIVATPERSONER - KLARNA

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 14 dagar: Betalningstid är 14 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 14 dagar finner du här.

  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.

  • Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.

  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy [LINK].

Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

OBS! Försäljning och leveranser till privatpersoner kan endast ske inom Sverige.

 

FRAKTKOSTNAD

Alla order som läggs på våran hemsida www.scantrade.se är fraktfria, men vid ordervärde under 1500 kr tillkommer en expeditionsavgift på 80 kr (+ moms).

 

LEVERANS

Vi levererar din order med PostNord. Normal leveranstid är 1-2 arbetsdagar, men under högsäsong kan avvikelser förekomma.

Företag: Din order levereras med PostNord direkt till ditt företag/butik.

Privatperson: Din order levereras med PostNord MyPack till närmaste utlämningsställe. Leverans kan endast ske inom Sverige.

 

BYTEN OCH RETURER FÖRETAG

Kontakta din säljare eller våran kundtjänst, telefon 031-335 0150, order@scantrade.se före eventuell retur.

 

BYTEN OCH RETURER PRIVATPERSONER

Som privatperson har du alltid* 14 dagars returrätt från den dag du mottagit din leverans. Returnerad vara skall vara förpackad i originalförpackning och alla etiketter skall vara kvar. Fyll i returformuläret och bifoga det med returen. Använd den bifogade returadresslappen, lämna paketet på PostNord serviceställe.

*Fri retur/byte gäller EJ:

           1) Kläder som är beställda med tryckt namn/reklam.

           2) Skidor som monterats med bindning efter din pjäxstorlek.

           3) Pjäxor eller sulor som formats och anpassats efter din fot.

 

KUNDSERVICE

Alla dagar, dygnet runt, kan du på Mina sidor/Orderhistorik få svar på det mesta:

  • Orderstatus

  • Fakturor

  • Paketspårning

  • Kreditnotor

  • Restorder

  • Statistik

Vardagar, mellan klockan 8-16, kan du dessutom kontakta våran kundservice på:

Telefon: 031 – 335 0150

E-post: info@scantrade.se

 

HUVUDKONTOR

Scantrade Scandinavia AB

Dalstigen 6

523 45 Ulricehamn

Telefon: 031 – 335 0150

Org.nr: 556754-4910

 

Varan finns på lager.
Varan är beställd från leverantör och leveransdatumet är bekräftat.
Obekräftat - Kontakta kundcentret på post@amentio.se för förväntat leveransdatum.
Varan måste beställas från leverantör.
Varan befinner sig på fjärrlager
Varan är beställd från leverantör, men leveransdatum är inte bekräftat.
Varorna beställs från vår leverantörs lager.
Obekräftat - Kontakta kundcentret för närmare information.